KoffiePraat
Datum: 7 februari
Leestijd: 2 minuten

Een nieuwe verpakking
Dezelfde vertrouwde smaak
Met trots introduceren wij de nieuwe verpakking van Cento, ons eigen koffiemerk. Vanaf nu hebben onze melanges elk hun eigen unieke en kenmerkende kleur. Deze kleuren dragen niet alleen bij aan de uitstraling van onze koffies, maar maken het ook makkelijker voor onze klanten om hun favoriete melange te herkennen en te genieten van een onvergetelijke koffie-ervaring.
- Kleur van de verpakkingen (wit, zwart en goud)
- Nieuw keurmerk (Climate Neutral Certified)
- Andere doosinhoud (8 verpakkingen in een doos)
Wat is hetzelfde gebleven?
- De heerlijke smaak van onze koffiemelanges! Open de nieuwe verpakking en ontdek dat de heerlijke geur en smaak van jouw favoriete melange onveranderd is gebleven.

Over de nieuwe Cento verpakking
Wit, zwart en goud
Vanaf nu is de Nobile wit, de Nero zwart en de Oro goud. Hierdoor kun je ze makkelijk uit elkaar houden. Het nieuwe Climate Neutral keurmerk op de verpakking laat zien dat we met Cento bijdragen aan een groenere wereld. Geniet dus met een gerust hart van elke slok koffie. Ook aan de praktische kant hebben we aandacht besteed. Er zitten vanaf nu 8 zakken in plaats van 10 in een doos verpakt. Hierdoor zijn de dozen beter te stapelen. Je kunt de nieuwe Cento verpakkingen vanaf eind januari verwachten. In het kader van duurzaamheid maken we eerst de huidige verpakkingen op, voordat we de nieuwe uitleveren.
Ontdek meer op de Cento website
Cento Nobile
Zacht & soepel
Met Cento Nobile ga je voor een boterzachte smaaksensatie van volle chocolade met noten. Nobile is een blend van mild gebrande 100% Arabica bonen waarvan het grootste deel Yellow Bourbon Arabica uit Brazilië. Deze koffiebonen zijn bovendien Climate neutral en Rainforest Alliance gecertificeerd. Vanwege de volle romige afdronk perfect als lungo! Verkrijgbaar in onze zakelijke webshop en in onze particuliere webshop.
Bestel in onze webshop
Cento Nero
Krachtig & rond
Geniet van een intense smaakbeleving met Cento Nero, onze meest krachtige koffie. Nero is een melange van 100% Arabica koffiebonen uit Mexico, Peru, Honduras, Guatemala en El Salvador. De koffiebonen zijn volledig afkomstig van Fairtrade en biologische koffieplantages. Deze pittige melange is de perfecte balans tussen zuur en bitter en heeft hierdoor een romig mondgevoel. Dankzij pure chocolade en karamel tinten gecombineerd met een prettige hint van zoethout is deze blend onweerstaanbaar! Nero is donker gebrand en hierdoor perfect voor een espresso of lungo. Verkrijgbaar in onze zakelijke webshop en in onze particuliere webshop.
Bestel in onze webshop
Cento Oro
Romig & levendig
Laat je verleiden door de volle, verfijnde karamel smaak van onze Cento Oro. Oro volledig Fairtrade en Biologisch, afkomstig uit Mexico, Peru, Honduras, Guatemala en El Salvador. De Oro is mild van smaak en heeft een zacht, romig en elegant mondgevoel. Dankzij smaaktonen met hints van geroosterd brood, karamel en een klein fruitig bittertje komt de smaakbeleving tot een ongekend niveau. Cento Oro is donker gebrand. Perfect voor een smaakvolle espresso of cappuccino! Verkrijgbaar in onze zakelijke webshop en in onze particuliere webshop.
Bestel in onze webshopKoffiepraat
5 bewezen gezondheidsvoordelen van koffie
Geplaatst op 26-06-2025
Gezonde voeding, beweging, slaap… We weten allemaal wat helpt. Maar wist je dat koffie óók bijdraagt aan je gezondheid? Van focus tot hartgezondheid: we zetten de voordelen voor je op een rij.
AI en koffie
Geplaatst op 30-04-2025
Kunstmatige intelligentie, slimme data, algoritmes… De kans is groot dat je het dagelijks tegenkomt in je werk. Maar hoe zit het met de koffiemachine op kantoor? Wordt die ook slimmer? En kunnen we straks cappuccino bestellen bij een AI-barista? Wij volgen de technologische ontwikklingen op de voet. Wat zien we nu al zien, en wat we denken te kunnen verwachten, delen we graag met je.
Dé oplossing op de nieuwe bekerwetgeving
Geplaatst op 09-04-2025
De wetgeving rondom koffiebekers verandert, en we merken dat dit bij veel bedrijven vragen oproept. Wat mag nog wel? Wat niet meer? En hoe zorg je ervoor dat jouw organisatie voldoet aan de regels zonder ingewikkelde aanpassingen?